×

Jak wykorzystujemy pliki cookie?

Niezbędne pliki cookie są wykorzystywane w celu prawidłowego funkcjonowania strony. Strona korzysta również z analitycznych plików cookie, które wykorzystywane są w celu ulepszania funkcjonowania strony i informacji o sposobie korzystania ze strony. W celu uzyskania więcej informacji na temat wykorzystywania plików cookie, zapoznaj się z naszą Polityką cookie.

Przekazanie wniosku do KNF o wydanie decyzji o usunięciu Skarbiec TFI z ewidencji PPK

18.03.2025

Szanowni Państwo,

Dziękujemy za zaufanie, jakim obdarzyliście Skarbiec TFI S.A. wybierając nas jako instytucję zarządzającą środkami Państwa pracowników w ramach Pracowniczych Programów Kapitałowych (PPK).

Informujemy, że Zarząd Skarbiec TFI S.A. podjął decyzję i rozpoczął działania, aby przekazać zarządzanie funduszem zdefiniowanej daty do instytucji wyznaczonej na mocy Ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych – PFR TFI S.A.

W związku z ww. decyzją, Skarbiec TFI w dniu 17.03.2025 r. wystąpił z wnioskiem do Komisji Nadzoru Finansowego o wydanie decyzji o usunięciu Skarbiec TFI z ewidencji PPK na podstawie art. 63 ust. 7a Ustawy o PPK. Skutkiem wydania takiej decyzji będzie przekazanie zarządzania funduszem Skarbiec PPK SFIO do PFR TFI. S.A.

PFR TFI S.A. jest częścią Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju, w skład której wchodzą instytucje finansowe i doradcze, które inwestują w rozwój przedsiębiorstw w Polsce i na rynkach zagranicznych.  PFR TFI S.A. w systemie PPK pełni szczególną rolę wyznaczonej instytucji finansowej, która zapewnia powszechny dostęp do programu i ciągłość zarządzania oszczędnościami uczestników. PFR TFI S.A. zarządza obecnie funduszem PFR PPK SFIO, w ramach którego na koniec grudnia 2024 roku zgromadziło aktywa netto w wysokości 149 mln zł.

Zapewniamy, że zarówno Skarbiec TFI S.A., jak i PFR TFI S.A. dochowają szczególnej staranności, aby zabezpieczyć interesy pracodawców oraz uczestników funduszu zdefiniowanej daty, a także zapewnić, aby wszystkie procesy odbywały się sprawnie, a proces migracji wpłynął na Państwa działalność w jak najmniejszym stopniu.

Informujemy jednocześnie, iż na obecnym etapie zarówno pracodawcy, jak i ich pracownicy nie muszą podejmować jakichkolwiek działań. PFR TFI S.A., jako wyznaczona instytucja finansowa, zapewni zarządzanie funduszem zdefiniowanej daty po dniu przejęcie zarządzania, a także wypełni wszelkie obowiązki wobec Pracodawców oraz Pracowników zgłoszonych do PPK.

Od dnia złożenia wniosku o wykreślenie z Ewidencji PPK Skarbiec TFI nie może zawierać nowych umów o zarządzanie PPK. Klientów, których umowy zawarte na czas określony, kończą się w najbliższym czasie, zapraszamy do kontaktu bezpośrednio z wyznaczoną instytucją finansową.

W najbliższym czasie otrzymają Państwo od PFR TFI S.A. więcej szczegółowych informacji na temat kolejnych kroków w procesie przejęcia zarządzania. W razie pytań do PFR TFI S.A., mogą się Państwo kontaktować z zespołem PPK pod adresem: ppk@pfrtfi.pl lub z osobami odpowiedzialnymi za komunikację z Państwem:

Piotr Sawczuk, piotr.sawczuk@pfrtfi.pl, +48 532 086 255;

Dariusz Salata, dariusz.salata@pfrtfi.pl, +48 532 455 845;

Jarosław Froncz, jaroslaw.froncz@pfrtfi.pl, +48 882 782 348.

Pytania można również kierować na adres mailowy zespołu Skarbiec TFI S.A.: tfiskarbiec-dws@skarbiec.com.pl.

Back to top
Dziękujemy za wypełnienie formularza Nasz agent wkrótce się z Tobą skontaktuje. Zamknij