Ruszyła kampania społeczna Złota Wstążka. Wygrajmy z białaczką u dzieci.
01.09.2021
Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową wraz z partnerami: organizacją Childhood Cancer International Europe, Fundacją Ronalda McDonalda, Fundacją DKMS i Polską Koalicją Pacjentów Onkologicznych przez cały wrzesień prowadzić będzie społeczną kampanię edukacyjną Złota Wstążka. Jej celem jest szeroko pojęta edukacja, a w tym roku organizatorzy skupiają się na białaczce – objawach, leczeniu, profilaktyce oraz uświadamianiu, że z nowotworem krwi można wygrać. Jednym z mecenasów kampanii jest Skarbiec TFI.
Szczyt zachorowań na białaczkę u dzieci przypada od 2 do 5 roku życia. Co roku diagnozę “białaczka” słyszą rodzice 300 kolejnych dzieci w Polsce. Liczba ta nie maleje, choć z każdym rokiem dzieci rodzi się mniej. A to oznacza, że problem systematycznie rośnie.
Jednak białaczka to nie wyrok. Wręcz przeciwnie. Dziś ponad 85% małych pacjentów szpitali onkologicznych wraca do zdrowia, a może być jeszcze więcej.
Celem kampanii jest edukacja, profilaktyka i wsparcie w chorobie. Jej założenia to:
Uczulić rodziców, by nie bagatelizowali niepokojących objawów,
Wyjaśnić, na jakie badania się zgłaszać i jak często je wykonywać,
Podpowiedzieć, co robić, żeby ograniczyć ryzyko choroby,
Pokazać dzisiejsze, bardzo skuteczne metody leczenia,
Doradzić, jak być oparciem dla chorej osoby i jej najbliższych,
Uspokoić, że białaczka to nie wyrok i można ją pokonać.
Najlepsi polscy specjaliści w dziedzinie hematoonkologii dziecięcej pomogli przygotować cykl profesjonalnych poradników dla rodziców, opiekunów, nauczycieli, lekarzy pierwszego kontaktu i wszystkich dorosłych, mających na co dzień kontakt z dziećmi.
Honorowy patronat na akcją objęły: Polskie Towarzystwo Onkologii i Hematologii Dziecięcej, Narodowy Fundusz Zdrowia, Rzecznik Praw Dziecka, Rektor Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, Wojewoda Dolnośląski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Starosta Powiatu Wrocławskiego. Mecenasami i partnerami Złotej Wstążki są: Skarbiec TFI, Grupa IMPEL, Fundacja LOTTO, Activy i Fundacja im. dr Macieja Hilgiera.
Ruszyła kampania społeczna Złota Wstążka. Wygrajmy z białaczką u dzieci.
Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową wraz z partnerami: organizacją Childhood Cancer International Europe, Fundacją Ronalda McDonalda, Fundacją DKMS i Polską Koalicją Pacjentów Onkologicznych przez cały wrzesień prowadzić będzie społeczną kampanię edukacyjną Złota Wstążka. Jej celem jest szeroko pojęta edukacja, a w tym roku organizatorzy skupiają się na białaczce – objawach, leczeniu, profilaktyce oraz uświadamianiu, że z nowotworem krwi można wygrać. Jednym z mecenasów kampanii jest Skarbiec TFI.
Szczyt zachorowań na białaczkę u dzieci przypada od 2 do 5 roku życia. Co roku diagnozę “białaczka” słyszą rodzice 300 kolejnych dzieci w Polsce. Liczba ta nie maleje, choć z każdym rokiem dzieci rodzi się mniej. A to oznacza, że problem systematycznie rośnie.
Jednak białaczka to nie wyrok. Wręcz przeciwnie. Dziś ponad 85% małych pacjentów szpitali onkologicznych wraca do zdrowia, a może być jeszcze więcej.
Celem kampanii jest edukacja, profilaktyka i wsparcie w chorobie. Jej założenia to:
Najlepsi polscy specjaliści w dziedzinie hematoonkologii dziecięcej pomogli przygotować cykl profesjonalnych poradników dla rodziców, opiekunów, nauczycieli, lekarzy pierwszego kontaktu i wszystkich dorosłych, mających na co dzień kontakt z dziećmi.
Honorowy patronat na akcją objęły: Polskie Towarzystwo Onkologii i Hematologii Dziecięcej, Narodowy Fundusz Zdrowia, Rzecznik Praw Dziecka, Rektor Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, Wojewoda Dolnośląski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Starosta Powiatu Wrocławskiego. Mecenasami i partnerami Złotej Wstążki są: Skarbiec TFI, Grupa IMPEL, Fundacja LOTTO, Activy i Fundacja im. dr Macieja Hilgiera.
Więcej informacji: