-
Produkty
Fundusze Inwestycyjne
Akcyjne
- Skarbiec Akcja
- Skarbiec Nowej Generacji
- Skarbiec Małych i Średnich Spółek
- Skarbiec Polskich Innowacji
- Skarbiec Rynków Surowcowych
- Skarbiec Spółek Wzrostowych
- Skarbiec Top Brands
- Skarbiec Top Funduszy Akcji
- Skarbiec Value
- Skarbiec – Globalni Liderzy Wzrostu FIZ
- Skarbiec Emerging Markets Opportunities
Dłużne
Mieszane
Absolutnej Stopy Zwrotu
Oszczędzanie i Emerytura
Klient firmowy
Osoby indywidualne
Artykuł „AI będzie game changer’em, skorzystają też spółki w Europie” i komentarze Piotra Szulec
Zapraszamy do inwestycje.pl do artykułu „AI będzie game changer’em, skorzystają też spółki w Europie” i komentarzy naszego CIO Piotra Szulec.
„Generalna sztuczna inteligencja okaże się game changerem, szczególnie w długim terminie, a choć Europa jest w uczestnictwie w tym nowym trendzie zapóźniona, z czasem także i ona z niego skorzysta – choćby jeśli chodzi o sektor handlowy, oceniał prezes Skarbiec Holding i Skarbiec TFI Piotr Szulec podczas Debaty Eksperckiej ISBnews.
„Zakładam, że AI jest game changerem, szczególnie w długim terminie. Dzisiaj mamy taką troszeczkę chaotyczną i przypadkową reakcję rynku – pozytywną, oczywiście – na to, co się zadziało czy może się zadziać, jeżeli chodzi o wykorzystanie sztucznej inteligencji. Mamy trochę problem w Europie, bo Europa strukturalnie – mówię tu o europejskim rynku kapitałowym, do którego polski również się zalicza – jest jednak trochę z boku tego trendu” – powiedział Szulec podczas debaty.
„Główny trzon spółek technologicznych to Stany Zjednoczone i Azja, przez co my odstajemy i troszeczkę – może nawet bardziej niż troszeczkę – na razie nie uczestniczymy czy nie współuczestniczymy w tym wzroście. Być może to jest właśnie to, co powoduje, że europejski rynek akcji zachowuje się zdecydowanie słabiej, niż pozostałe rynki. Natomiast wykorzystanie sztucznej inteligencji myślę, że będzie z każdym dniem, tygodniem, miesiącem czy rokiem narastało i spółki, które bazują na tej sztucznej inteligencji bądź będą w stanie wykorzystać jej pozytywne efekty w swojej działalności” – dodał.
Do potencjalnych beneficjentów AI zaliczył sieci handlowe, które będą mogły wykorzystywać AI do analizy zachowań swoich klientów.
„Dzięki temu będą w stanie im dużo szybciej, łatwiej i przyjemniej sprzedawać swoje towary. A tych sektorów, w których wykorzystanie sztucznej inteligencji może być jest bardzo dużo i zakładam, że docelowo większość z nich skorzysta z tego, co się dzieje na rynku” – podsumował prezes.”
Artykuł dostępny jest na http://inwestycje.pl