Niezbędne pliki cookie są wykorzystywane w celu prawidłowego funkcjonowania strony. Strona
korzysta również z analitycznych plików cookie, które wykorzystywane są w celu ulepszania
funkcjonowania strony i informacji o sposobie korzystania ze strony.
W celu uzyskania więcej informacji na temat wykorzystywania plików cookie, zapoznaj się z naszą
Polityką cookie.
Niezbędne pliki cookies:
Niezbędne pliki cookies pozwalają na korzystanie z podstawowych funkcji, takich jak bezpieczeństwo,
prawidłowe funkcjonowanie strony. Możesz je zmienić w ustawieniach przeglądarki, jednak może to
mieć wpływ na poprawne funkcjonowanie i działanie strony.
Analityczne pliki cookies:
Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki
czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są
najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Wszystkie dane są
zbierane anonimowo, dlatego nie identyfikują Cię personalnie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie
będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej
wydajności
Marketingowe pliki cookies:
Marketingowe pliki cookies pozwalają nam wyświetlać treści reklamowe dostosowane do Twoich
zainteresowań, zarówno na naszej stronie, jak i w sieci. Dzięki nim możemy analizować
skuteczność kampanii reklamowych oraz dostarczać spersonalizowane oferty. Te pliki mogą być
ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych. Jeśli zablokujesz ten rodzaj
cookies, reklamy, które widzisz, mogą być mniej dopasowane do Twoich preferencji.
Komentarz “Embargo na Rosję zwiększyło flotę cieni, co może podbić ceny ropy i diesla.”
14.02.2023
Zapraszamy do inwestycje.pl do komentarza Adama Czornieja zarządzającego ze Skarbiec TFI.
„…Wcześniej było tak, że tankowiec wypływał z okolic Kaliningradu i płynął do Holandii, do portów ARA – to ok. 1 500 km. Teraz ten sam tankowiec, którego Europa już nie chce, musi opłynąć Europę i dotrzeć do Indii – pokonuje wielokrotnie dłuższy dystans. W tym samym czasie Europa musi zamówić ropę z innego miejsca niż Rosja. To wszystko oznacza wydłużenie czasu dostaw. Dopóki są wysokie poziomy zapasów, sytuacja jest stabilna, ale jeżeli popyt będzie tak silny, jak dotychczas, to mogą tworzyć się problemy” – powiedział Czorniej w rozmowie z ISBnews.
Sankcje, które weszły w życie od 5 lutego to kontynuacja szóstego pakietu sankcji, który został nałożony na Rosję w ub.r. To rozwinięcie sankcji, nałożonych przez państwa UE, G7 i Australię 5 grudnia, które dotyczyły embarga na ropę. Te z 5 lutego dotyczą produktów ropopochodnych, co jest szczególnie istotne w przypadku deficytowego ostatnio diesla. Podobnie, jak w przypadku handlu ropą została nałożona cena maksymalna – wynosi 100 USD za baryłkę, podczas gdy cena rynkowa wynosi ok. 130 USD za baryłkę, przypomniał.
„W obecnej sytuacji bardzo mocno wzrosło wykorzystanie tzw. ciemnej floty czy floty cieni. To jest mechanizm znany na rynku z czasów, kiedy nakładane były sankcje na Iran czy Wenezuelę – tamte kraje też się imały podobnej taktyki, gromadząc tankowce, które były gotowe realizować zlecenia dla tych krajów. Ale różnica jest fundamentalna, ponieważ Rosja bardzo silnie zaangażowała się w to, żeby stworzyć dużą flotę cieni” – wyjaśnił zarządzający…”
Komentarz “Embargo na Rosję zwiększyło flotę cieni, co może podbić ceny ropy i diesla.”
Zapraszamy do inwestycje.pl do komentarza Adama Czornieja zarządzającego ze Skarbiec TFI.
Cały artykuł dostępny jest na inwestycje.pl